Sıkça sorulan sorular
1) Diplomamı kaybettim ikinci bir diplomayı nasıl çıkartabilirim?
Üniversitemizden alınan diplomaların kaybedilmesi durumunda uygulanacak işlemlere ilişkin Üniversite Yönetim Kurulu kararı aşağıdadır.
Karakol tarafından düzenlenmiş kayıp zaptı, nüfus cüzdan fotokopisi, tirajı yüksek bir gazetede üç gün ara ile yayınlanmış, diploma numarası ( bilinmiyorsa 0212 359 4408’den öğrenilebilir) ve mezuniyet yılı bilgilerini içeren “ Kayıp Diploma ” ilanı kupürüyle Rektörlüğe hitaben bir dilekçe ile Yazı İşleri Şube Müdürlüğüne müracaat edilmesi halinde;
Yeniden hazırlanan diplomanın üstüne “ İkinci Nüsha ” yazılmasına, arkasına yeniden düzenlenme nedeninin yazılmasına ve yeni diplomanın düzenlendiği tarihteki Rektör ve Dekan/Müdür imzaları ile verilmesine;
Diplomanın ilk defa kaybedilmesi halinde diploma ücreti: 3000 TL
Diplomanın ikinci defa kaybedilmesi halinde; diploma ücreti: 5000 TL
Hesap Numarası : TL Hesabı
Garanti Bankası Boğaziçi Üniversitesi Şubesi 6299738 IBAN:TR65 0006 2000 3030 0006 2997 38
2) Diplomamı aldıktan sonra nüfus sicilimde mahkeme kararıyla değişiklik oldu, yeni diploma nasıl çıkartabilirim?
Nüfus sicilinde mahkeme kararıyla yapılan değişiklikler nedeniyle yeni diploma verilmesi durumunda uygulanacak işlemlere ilişkin Üniversite Yönetim Kurulu kararı aşağıdadır.
Nüfus sicilinde mahkeme kararıyla yapılan değişiklikler nedeniyle yeni diploma verilmesine yönelik talepler, mevcut diplomanın teslim edilmesi kaydıyla kabul edilir, yeni diplomanın arkasına şerh düşülerek daha önce verilen diplomanın geçersiz olduğu belirtilir. Nüfus sicilinde yapılan değişikliğin mahkeme kararı, yatırılan ücret dekontu ve bir dilekçe ile Rektörlüğe hitaben Yazı İşleri Şube Müdürlüğüne müracaat edilmesi halinde;
Yeni diploma ücreti: 5000 TL
Hesap numarası : TL Hesabı
Garanti Bankası Boğaziçi Üniversitesi Şubesi 6299738 IBAN:TR65 0006 2000 3030 0006 2997 38
3) Diplomamı kaybettim, mezun olduğuma dair bir yazı nasıl alabilirim?
Mezuniyete ilişkin yazı sadece diplomasını kaybedenlere değil, isteyen her mezuna her zaman verilebilir.
İstek yapılırken belgenin Türkçe mi İngilizce mi hazırlanacağı belirtilmelidir.
Islak imzalı belge istekleri iki türlü yapılabilir:
Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü bankosundan 50 liralık banka dekontu ile birlikte ‘Belge İstek Formu’ doldurularak,
registr@bogazici.edu.tr adresinden mail yoluyla (50 liralık dekont almaya gelirken yanınızda olmalıdır).
07.07.1995 ve sonrasında mezun olmuşsanız registration.bogazici.edu.tr bağlantısından veya e-devlet üzerinden QR kodlu mezun belgesi alabilirsiniz.
Islak imzalı belgeler en erken iki iş günü sonra teslim alınabilir.
4) Transkript nasıl alabilirim?
Mezuniyet tarihiniz 07.07.1995’den önce ise Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü bankosundan Belge başına 50 liralık banka dekontu ile birlikte ‘Transkript İstek Formu’ doldurularak,
registr@bogazici.edu.tr adresinden mail yoluyla (dekont almaya gelirken yanınızda olmalıdır)
07.07.1995 ve sonrasında mezun olmuşsanız Garanti Bankası Üniversite ödemelerinden öğrenci numarası girilerek istek yapılır.
07.07.1995 ve sonrasında mezun olmuşsanız veya öğrenci iseniz e-devletten veya kendi kayıt sayfanızdan (registration.bogazici.edu.tr bağlantısından) QR kodlu transkript alabilirsiniz.
Islak imzalı belgeler en erken iki iş günü sonra teslim alınabilir.
5) Lise diploması ve belgelerimin onaylı fotokopisini nereden nasıl alabilirim?
Dosyanızda bulunan belgelerin (diploma, ÖSYM puan kartı gibi..) onaylanmış fotokopisini almak için belge başına 50 lira yatırarak dekontla birlikte Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü bankosuna gelerek ‘ Belge İstek Formu’ doldurmanız gerekmektedir.
28.06.2013 tarihinden önce mezun olan veya ayrılanların dosyası Kuzey Yerleşkedeki Arşivde muhafaza edildiğinden, Pazartesi – Perşembe arasında istekler toplanır ve en erken takip eden Cuma günü öğleden sonra olmak üzere haftada bir hazırlanır.
6) Transkript belgemi internet üzerinden pdf formatında alabilir miyim?
07.07.1995 ve sonrasında mezun olmuşsanız veya öğrenci iseniz e-devletten Türkçe, kendi kayıt sayfanızdan (registration.bogazici.edu.tr bağlantısından) İngilizce QR kodlu transkript alabilirsiniz.
7) Yüksek Lisans ve doktora programlarına başvuru ile ilgili bilgilere nasıl ulaşırım?
Lisansüstü başvurularının tarihleri her yıl Akademik Takvimde ilan edilmektedir.
Güz dönemi için başvurular genellikle Nisan ayı içerisinde, bahar dönemi başvuruları ise Ocak ayının ilk haftasında alınmaktadır.
Başvurulara ilişkin Genel Bilgilere http://www.bogazici.edu.tr/tr-TR/Content/Adaylar/ Lisansustu_Programlarina_Basvuru.aspx adresinden erişilebilir.
8) Diplomamın İngilizcesini nereden, nasıl alabilirim?
Mevcut diplomalarda hem Türkçe hem de İngilizce metin birlikte yer almaktadır.
Geriye yönelik olarak diploma düzenlenemez ancak istenmesi halinde mezuniyete ilişkin İngilizce Resmi yazı hazırlanabilir. (madde 3)
9) Üniversite engelli öğrencilerin hizmet ve destek alacağı bir birim var mı?
Evet. Üniversitemiz engelli bireyler dahil herkesin tümüyle erişebileceği ve üniversite yerleşkesi içinde azami katılımı sunan bir üniversite topluluğu oluşturmayı hedeflemiştir. Üniversitemizin Rektörlüğe bağlı Engelliler Birimi bulunmaktadır. Bu yapılanma içinde Görme Engelliler Teknoloji ve Eğitim Laboratuvarı’da (GETEM) bulunmaktadır. Engelliler Biriminin ve/veya GETEM’in hizmetlerinden yararlanmak için Kuzey Kampüs, Kuzey Park Binası 2. Katta bulunan GETEM’e direk gelebilir veya 02123597538 Nolu telefondan arayarak randevu alabilirsiniz. Birim hafta içi hergün 9.00-17.00 saatleri arasında hizmet vermektedir.